School in ontwikkeling

De Bolster staat niet stil, maar is voortdurend in ontwikkeling om een school te zijn waar goed en eigentijds onderwijs wordt gegeven. Wij willen dit doen in een sfeervolle omgeving voor onze leerlingen. Hieronder kunt u middels foto’s, powerpoints en beschrijvingen zien waar wij ons mee bezig houden.

Ontwikkelingen t.a.v. onze methoden:

ICT

Wij voldoen aan het kader digitale geletterdheid van Optimus 2024.

Alles in 1, Alles Apart

Wij gebruiken de methode Alles in 1, alles apart voor groep 4 t/m 8. Groep 1 t/m 3 sluiten aan bij de thema's daar waar mogelijk. Hieronder een brochure over deze gehele methode.

Brochure Alles in 1, Alles Apart

Fides voor de sociaal emotionele ontwikkeling

Het schoolklimaat op de Bolster is goed. Indien er situaties ontstaan waarvoor wij de symbolen van Fides in kunnen zetten, zullen wij dat doen. 

Presentatie Fides-methode

Ontwikkelingen t.a.v. ons gebouw:

Schoolplein

Het schoolplein van de Bolster is vernieuwd! Daar waar het eerst nogal grauw en grijs was, wordt het nu vooral groen met waterspeelplekken. De planten moeten natuurlijk goed gaan groeien dus we zijn heel benieuwd naar het voorjaar en de zomer! Wat nog even ontbreekt is een pannaveld waar de kinderen in kunnen voetballen, basketballen, volleyballen en zelfs badmintonnen! Maar…. hopelijk is deze er in januari 2017!

Hieronder alvast wat foto’s van ons oude schoolplein en ons nieuwe schoolplein!

Foto’s nieuwe schoolplein 2016-2017

Foto’s oude schoolplein 2015-2016

Fotos-groen-schoolplein-2018-2019

Het schoolplein is door een aantal sponsoren mogelijk gemaakt. Zij staan hieronder op ons infobord m.b.t. het nieuwe schoolplein vernoemd. Het initiatief voor een geheel vernieuwd schoolplein lag bij de OR.

Infobord GroenBlauw schoolplein

Schooljaar 2018-2019 zijn we op De Bolster begonnen met het onderwijzen volgens het Expliciete Directe Instructie model (EDI). Deze manier van onderwijzen maakt leerlingen zeer betrokken bij de lessen. Zij worden op deze manier eigenaar van hun eigen onderwijs leerproces. Het streven binnen dit model is dat minimaal 80% van de leerlingen het explicite lesdoel beheersen en er zelfstandig verder mee aan de slag kunnen. De kwaliteit van ons lesgeven is hier flink mee gestegen.

En ja…. als we dit model willen hanteren, omdat het evidence based zoveel meer opbrengsten bij de leerlingen oplevert, kunnen we met de inrichting van de lokalen en leerplekken niet achterblijven! De inrichting van ons nieuwe schoolmeubilair is dan ook ingericht op deze nieuwe vorm van leren. Zie de mooie foto’s hieronder!

Foto’s nieuw meubilair 2019